joi, 21 octombrie 2010

CURSURI - Actorie - Actoria de Teatru si Film

90% dintre actori îşi fac stagiul pe scena de teatru, unde se comportă diferit atat faţă de autor, de partenerii de joc dar şi faţă de regizor, şi nu în ultimul rând faţă de spectator. Actoria de film este o artă total diferită şi necesită un cu totul alt tratament. Abordarea, tehnica, jocul şi improvizaţia actorului de film în faţa aparatului de filmat este diferită. Actorul de film trebuie să ţină cont de rigorile platoului de filmat. Durata replicii, intrarea în lumină, situarea în sharff, firescul replicii, gesturile în fata aparatului de filmat devin o reală problema dacă regulile platoului de filmat nu sunt cunoscute. Personajul actor de film trece prin acţiuni şi stări interioare diferite faţă de personajul din spectacolul scenic: râdem în secventa 9, în secventa 40 mâncam bătaie, dar în secventa 45 ne scăldăm în lac…şi toate aceste secvenţe sunt filmate într-o singură zi…. Actorul de film îşi construieşte, dezvoltă şi conservă energia, răbdarea şi creativitatea într-un alt mod decât pe scena unui teatru în timpul unui spectacol.

Secvenţa şi camera de filmat. Spaţiul vital al actorului pe platoul de filmat. Controlul vocii, al timbrului, intensităţii şi acţiunea fizică. Actorul şi situatţa filmică. Relaţiile dintre personajul principal şi celelalte personaje. Susţinerea spontaneităţii. Personajul într-un grup de personaje. Actorul filmat cu 3 camere. Platoul TV. Actorul de film şi comedia. Actorul de film şi drama. Filmările din exterior: actorul inconjurat de mulţime. Filmările de interior. Dialogul şi firescul. Audiţia şi castingul de film. Cum se dezvoltă personajul în film. Preluarea şi dezvoltarea indicaţiilor regizorale. Raportul actor-regizor. Raportarea actorului la mişcările şi unghiurile aparatului de filmat. Importanţa echipei de filmare. Componenţa si rolul fiecărui membru al unei echipe de filmare. Mersul pe lângă sau între şinele de travling.Inţelegerea aparatului de filmat, dimensiunea încadraturilor, unghiuri de filmat, iluminarea personajului şi spatiului, rolul echipei pe platoul de filmare.

Cursanţii vor fi pe ecran cât mai mult posibil pentru a-şi utiliza resursele în faţa unui aparat de filmat, astfel încât să-şi poată urmări reacţiile şi să analizeze obiectiv performanţele lor împreună cu profesorul. Cursul va include, de asemenea: filmarea practică - sesiuni, a fi în faţa obiectivului de filmat – a fi „prezent” în fata aparatului de filmat, precum şi tehnici de promovare ca şi actor.
Cursul este destinat atât actorilor amatori cât şi pentru actorilor profesionişti care vor să continue cunoştinţele şi experienţa lor de performanţă în faţa aparatului de filmat:

- studiul despre personajele prezentate în scenarii de film şi televiziune;

- dobândirea de competenţe tehnice care permit actorului să-şi adapteze situaţia şi personajul la tipul de încadratură (prim plan, plan intreg, plan mediu, gros plan);

- tehnici de permitere a emoţiilor, gândurilor şi acţiunilor să curgă în faţa aparatului de filmat; starnirea unor impulsuri suficient de adânci pentru a găsi adevărul emoţional în in fata apartului de filmat;

- tehnici de transpunere în „pielea” personajului;

- mişcări şi gesturi în faţa aparatului de filmat: ascultarea şi răspunderea replicii;

- citirea/interpretarea unui personaj dintr-un scenariu.


Cursul de Actorie de Film studiază citirea la rece, tehnica de audiţii, studiu de scena, analiza script-ului (scenariului/secventei), improvizaţie, audiţii comerciale, tehnica de telenovelă, hosting, monologuri, voice over.

2 comentarii:

  1. Actorie si Regie - regizorul Marian Baciu, Make up - Laura Vasiloiu absolventa a scolii de machiaj profesional IL-Makiage New York.

    RăspundețiȘtergere